Het aantal allroads waar je uit kunt kiezen, is gigantisch. In krijgshaftige termen spreek je van een slagveld waarop diverse merken strijden om de gunst van de motorrijder. En met alleen modellen ben je er nog niet, per model zijn er ook nog eens. Lees verder

3,6 mm grotere slag, 64 cc meer, 6 pk en 1 Nm erbij, met 48 mm verlengde achtervork, 56 mm langere wielbasis, 2 mm meer naloop en kleurtjes in het TFT display. Het is op de lichtere wielen na, weer meer, meer en nog eens meer bij de. Lees verder

Yamaha heeft er een gigantische hype van gemaakt. En toegegeven, met zijn dubbele voorwielen en vier voorvorken is de Niken ook wel heel bijzonder. Toch is de belangrijkste constatering, als je ermee rijdt, dat hij zo normaal aanvoelt. En dat hij. Lees verder

Terwijl de Vitpilen 701 met verbluffend gemak en precisie door een fraaie reeks bochten in de heuvels bij Barcelona flitst, komen er twee gedachten bij me op. De eerste is of er nog een straatmotor is, die dit traject net zo gemakkelijk had. Lees verder

Het fenomeen ‘Bobber’ doet het tegenwoordig goed in de wereld van de customs. Bij Moto Guzzi, Harley-Davidson en Triumph kun je prima terecht voor zo’n af-fabriek-dikke-cruiser en nu mengt ook Indian zich in de strijd met de Scout Bobber. Er. Lees verder

Het scalpel. Toen KTM die term tijdens de persconferentie gebruikte, klonk het als de zoveelste overdreven marketingkreet. Maar eenmaal op pad blijkt dat KTM niets teveel heeft gezegd: de KTM 790 Duke is absoluut het allerscherpste wapen dat je op. Lees verder

‘Handling abilty meets Long-haul ability’ Zo’n stuk persinformatie van Harley-Davidson is toch altijd doorspekt van de heerlijkste ‘one-liners’. De nieuwe Sport Glide heeft dus niet alleen verse sprintpapieren, maar. Lees verder

De Triumph Tiger 800 werd in 2010 geïntroduceerd en maakte meteen indruk met zijn handling, kracht en heerlijk soepele driecilinder. Inmiddels zijn we alweer toe aan generatie twee: Net als de vorige variant leverbaar in voor het asfalt en. Lees verder

Harley-Davidson gaat vreemd. Na een ´second love´ met het door Porsche ontwikkelde watergekoelde Revolution motorblok, komt het Amerikaanse merk nu met een in India geproduceerde lichte en hypermoderne watergekoelde 750 cc´er. De. Lees verder

Sommige bezoekers schijnen Mount Rushmore in South Dakota, Verenigde Staten, teleurstellend vinden. Omdat ze de in de rots uitgehouwen gezichten van oud-Amerikaanse presidenten kleiner vinden dan verwacht. Ik niet. Het kwartet van 18 meter hoge. Lees verder