Het fenomeen ‘Bobber’ doet het tegenwoordig goed in de wereld van de customs. Bij Moto Guzzi, Harley-Davidson en Triumph kun je prima terecht voor zo’n af-fabriek-dikke-cruiser en nu mengt ook Indian zich in de strijd met de Scout Bobber. Er. Lees verder

Het scalpel. Toen KTM die term tijdens de persconferentie gebruikte, klonk het als de zoveelste overdreven marketingkreet. Maar eenmaal op pad blijkt dat KTM niets teveel heeft gezegd: de KTM 790 Duke is absoluut het allerscherpste wapen dat je op. Lees verder

‘Handling abilty meets Long-haul ability’ Zo’n stuk persinformatie van Harley-Davidson is toch altijd doorspekt van de heerlijkste ‘one-liners’. De nieuwe Sport Glide heeft dus niet alleen verse sprintpapieren, maar. Lees verder

De Triumph Tiger 800 werd in 2010 geïntroduceerd en maakte meteen indruk met zijn handling, kracht en heerlijk soepele driecilinder. Inmiddels zijn we alweer toe aan generatie twee: Net als de vorige variant leverbaar in voor het asfalt en. Lees verder

Harley-Davidson gaat vreemd. Na een ´second love´ met het door Porsche ontwikkelde watergekoelde Revolution motorblok, komt het Amerikaanse merk nu met een in India geproduceerde lichte en hypermoderne watergekoelde 750 cc´er. De. Lees verder

Sommige bezoekers schijnen Mount Rushmore in South Dakota, Verenigde Staten, teleurstellend vinden. Omdat ze de in de rots uitgehouwen gezichten van oud-Amerikaanse presidenten kleiner vinden dan verwacht. Ik niet. Het kwartet van 18 meter hoge. Lees verder

Pas bij de vierde duizelingwekkende doorkomst van start/finish besluit ik maar eens een blik te werpen op het TFT-dashboard. En geloof mijn ogen niet; op de automatische piloot heb ik tot nu toe bij een gevoelsmatig ideale 11.000 toeren. Lees verder

Toen de eerste Scrambler van Ducati in 2015 ten tonele verscheen, hing het succes eigenlijk al aan z'n kont. Vol in de retro-trend, aangename prijs, karaktervolle twin en een design om je vingers bij af te likken. Nu verschijnt de overtreffende. Lees verder

Met het nodige zweet op de onderrug laat ik mijn voorwiel in een drooggelopen rivierbedding z'n weg zoeken tussen het losse gesteente en de zachte klei. Het mag dan wel drie graden boven nul zijn, mijn pak voelt aan als een Turks stoombad. Eenmaal. Lees verder

Bijna geruisloos zijn BMW’s middenklasse GS-modellen op de schop gegaan, maar ze zijn wel degelijk nagelnieuw: de F750 GS en de F850 GS. Werkelijk niets is meer zoals het was en daarmee treden de nieuwe varianten prominenter dan ooit uit de. Lees verder

Het is wat stil rond Suzuki de laatste tijd. Waar de meeste merken inmiddels vol in het gat van de Retrotrend zijn gedoken, blijven De Blauwen achter. Maar gelukkig is daar de SV650, de allemansvriend met die heerlijke V-twin. Met een paar. Lees verder