Het fenomeen ‘Bobber’ doet het tegenwoordig goed in de wereld van de customs. Bij Moto Guzzi, Harley-Davidson en Triumph kun je prima terecht voor zo’n af-fabriek-dikke-cruiser en nu mengt ook Indian zich in de strijd met de Scout Bobber. Er. Lees verder

Het scalpel. Toen KTM die term tijdens de persconferentie gebruikte, klonk het als de zoveelste overdreven marketingkreet. Maar eenmaal op pad blijkt dat KTM niets teveel heeft gezegd: de KTM 790 Duke is absoluut het allerscherpste wapen dat je op. Lees verder

Pas bij de vierde duizelingwekkende doorkomst van start/finish besluit ik maar eens een blik te werpen op het TFT-dashboard. En geloof mijn ogen niet; op de automatische piloot heb ik tot nu toe bij een gevoelsmatig ideale 11.000 toeren. Lees verder

Toen de eerste Scrambler van Ducati in 2015 ten tonele verscheen, hing het succes eigenlijk al aan z'n kont. Vol in de retro-trend, aangename prijs, karaktervolle twin en een design om je vingers bij af te likken. Nu verschijnt de overtreffende. Lees verder

Met het nodige zweet op de onderrug laat ik mijn voorwiel in een drooggelopen rivierbedding z'n weg zoeken tussen het losse gesteente en de zachte klei. Het mag dan wel drie graden boven nul zijn, mijn pak voelt aan als een Turks stoombad. Eenmaal. Lees verder

Bijna geruisloos zijn BMW’s middenklasse GS-modellen op de schop gegaan, maar ze zijn wel degelijk nagelnieuw: de F750 GS en de F850 GS. Werkelijk niets is meer zoals het was en daarmee treden de nieuwe varianten prominenter dan ooit uit de. Lees verder

Het is wat stil rond Suzuki de laatste tijd. Waar de meeste merken inmiddels vol in het gat van de Retrotrend zijn gedoken, blijven De Blauwen achter. Maar gelukkig is daar de SV650, de allemansvriend met die heerlijke V-twin. Met een paar. Lees verder

En ineens is ie terug van weggeweest: de ‘jeweetwelkater’. Gedoemd tot een onvrijwillig, voortijdig pensioen door optreden van buitenaf. Knip erin en doei testosteron! Hetzelfde lot lijkt nu te gelden voor de nieuwe variant van. Lees verder