Dat er zo weinig zescilinders zijn, is eigenlijk best jammer. Het zijn heel fijne blokken. Goed dus dat BMW de K1600 GT in stand houdt. En het 2017 model is op een paar plaatsen toch weer net even iets meer verfijnd. Optisch valt de vernieuwing. Lees verder

Voor verstokte cynici heeft de BMW R1200 GS een groot nadeel: er zijn er heel veel. Als zo’n idee medestanders krijgt, heb je een probleem. Zou BMW om die reden voor 2017 twee stijlvarianten hebben bedacht? Met Rallye en Exclusive kun je. Lees verder

Suzuki heeft niet voor niets zijn devies ‘Ride the Winds of Change’ in de bezemkast opgeborgen. Immers, sinds de excentrieke (en geflopte) B-King en de kredietcrisis laat Hamamatsu HQ zich mee dwarrelen met een bries van. Lees verder

Als een virus waart de Triumph Bobber-koorts door motorland. Massaal werd de nieuwe Triumph gereserveerd. Het ziet ernaar uit dat de versoberde Bonneville nog beter verkoopt dan de Thruxtons van vorig jaar. Misschien steekt de nieuweling de Daytona. Lees verder

Tot voor kort golden naked bikes als hét perfecte alternatief voor sportrijders om hun rijbewijs wat langer in bezit te kunnen houden. Op een naked zou je niet zo schunnig te hard rijden. Al begin ik deze gedachtegang wel in twijfel te. Lees verder

Als het eruit ziet als een eend, kwekt als een eend en loopt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend. Toch gaat het niet altijd op. De Kawasaki Ninja 650 Touring heeft de looks van een circuitracer, maar als je ermee wegrijdt, blijkt hij. Lees verder

De Aprilia Shiver werd tien jaar geleden geïntroduceerd als een sportieve naked met een cilinderinhoud van 750 cc. Het karakter was energiek en de prijs competitief. Mooi eigenschappen maar de V-twin bereikte nooit de sterrenstatus als de. Lees verder