Een nieuwe Bonneville, dat is bijna vloeken in de kerk. Want het succes van de Bonneville zit-em juist in het feit dat-ie zo fijn oud is gebleven. Gelukkig hebben ze dat bij Triumph heel goed begrepen. Van een afstandje is de Street Twin nog. Lees verder

In Amerika kunnen ze alleen maar rechtdoor. Zeggen nog altijd de beste stuurlui aan wal, vooral Europese. Maar dat is veel te kort door de bocht. Weet Indian sinds twee jaar diep verankerde clichés met modern technologisch elan los te. Lees verder

Ik ben bijna door mijn tijd heen. Maar ik wil nóg een rondje op de Dominator SS. De fabriek van Norton bevindt zich achter Donington Hall, op een vorksplitsing aangegeven naar rechts. Ik kies echter voor links: een korte, door bomen. Lees verder

De laatste rondjes op de Ducati 959 Panigale op het circtuit van Valencia. Normaal gesproken zou ik behoorlijk afgedraaid zijn. Maar op deze ‘kleine’ Panigale kan ik eigenlijk de hele dag wel doorgaan. Heeft Ducati zijn racers. Lees verder

Het aanbod meercilinderige allroads is met ingang van 2016 weer verrijkt met een nieuwe naam. Verantwoordelijk voor die toename is Honda met de herintroductie van de Africa Twin. Rijdt die net zo spectaculair als zijn rentree is? Mink. Lees verder

Op een winderige heuvel op Fuerteventura zit ik op een XSR900, uitgevoerd in het bekende gele speedblock-design. Ik wacht op mijn beurt voor een spurt langs de fotografen. Rechts van me staan twee bebaarde journalisten uit Oostenrijk met open. Lees verder

Fantastisch nieuws had Triumph te melden op de beurs in Milaan. Het doek ging van niet één, niet twee, maar een complete reeks nieuwe modellen. Van de Street Twin, via de waanzinnige Thruxton naar de Tigers.. en als klapper nog even. Lees verder

De kruisraketten in Woensdrecht? Ze zouden uiteindelijk nooit gestationeerd worden vanwege een nationaal volksoproer in de jaren tachtig. Maar recentelijk staken ‘cruise missiles’ weer de kop op. Hun naam: Ducati XDiavel en XDiavel S.. Lees verder

Twee uur lang duurde de presentatie over de Triumph Tiger Explorer. Normaal gesproken duurt een presentatie van een nieuwe motorfiets ongeveer een half uurtje. Nu heeft het Triumph-team blijkbaar meer tijd nodig. En da’s eigenlijk nog te. Lees verder

Nog niet zo lang geleden was de naam Super Duke onder motorrijders synoniem met ‘waanzinnig’. Het originele model uit 2005 was een rauwe, kuiploze V-twin met een gashendel als een lichtschakelaar, een klein benzinetankje, een dun zadel. Lees verder

In twee miljoen jaar tijd is de tijger geëvolueerd tot de absolute top in de voedselketen. De Tiger Sport van Triumph bestaat nog niet zo lang, maar hij ontwikkelt zich gestaag verder en heeft nu weer een stap van betekenis gezet. Genoeg om. Lees verder