KTM 790 Adventure (R) – test

Steeds meer merken maken muziek in de wereld van middelzware adventures. In een klasse die tot nog toe vooral bevolkt werd door de Triumph Tiger 800 en BMW F850 GS, proberen plots ook de Moto Guzzi V85TT, Yamaha Ténéré 700 en KTM 790 Adventure de toon te zetten. Voor de KTM 790 Adventure zochten wij de antwoorden in een extreme omgeving: de Sahara.

Tekst Dirk Boekweit

KTM bouwt twee versies van zijn nieuwe blikvanger: de 790 Adventure en de 790 Adventure R. Eerstgenoemde bestempelen de Oostenrijksers als de reismotor met de grootste offroad capaciteiten. De R-versie zien ze als een offroad met grootste reisvaardigheden. Klinkt als een vondst van de afdeling marketing, maar het bevat wel een grond van waarheid. Beide versies zijn immers verrassend veelzijdig. Maar dat ze gelijkwaardig aan elkaar zijn, zou de waarheid geweld aandoen. De R boet op de weg niet veel in ten opzichte van de standaardversie. Offroad zijn de mogelijkheden tussen beide motoren wel iets groter. Al blijft de...

Nieuwsgierig geworden? Deze content kunt je bekijken als je online lid bent.

Log hieronder in of registreer je nu GRATIS

Gerelateerd