Ducati Multistrada 1260 S 2018

3,6 mm grotere slag, 64 cc meer, 6 pk en 1 Nm erbij, met 48 mm verlengde achtervork, 56 mm langere wielbasis, 2 mm meer naloop en kleurtjes in het TFT display. Het is op de lichtere wielen na, weer meer, meer en nog eens meer bij de nieuwe Ducati Multistrada. Maar waar is dat eigenlijk goed voor?

Mink Bijlsma

Laten we, voordat we naar de Multistrada 1260 zelf kijken, eerst even naar de verkopen kijken. Want al is de motor nog zo goed, al vind je het nog zo okay dat je op een unieke verschijning rijdt, voor de fabrikant geldt dat hij verkocht moet worden. Nu doen de Multistrada´s dat beter dan alle rode super- en hypersports bij elkaar, maar de 'blauw-witten' doen het nog zoveel beter. En dus mogen de verkopen wat Ducati betreft nog wel wat beter. Tot zover niets nieuws onder de zon.

Wat wel fris en fruitig staat te fonkelen in de zon is een nieuw vormgegeven Multistrada. De verschillen zullen alleen de experts opvallen. Of als de 1260 naast de 1200 staat. Dat de richtingaanwij...

Nieuwsgierig geworden? Deze content kunt je bekijken als je online lid bent.

Log hieronder in of registreer je nu GRATIS

Gerelateerd