BMW K1600GT 2017 Test

Dat er zo weinig zescilinders zijn, is eigenlijk best jammer. Het zijn heel fijne blokken. Goed dus dat BMW de K1600 GT in stand houdt. En het 2017 model is op een paar plaatsen toch weer net even iets meer verfijnd.
Optisch valt de vernieuwing allemaal wel mee. De bescherming tegen regen en wind is doorontwikkeld met andere zijpanelen en windgeleiders. Verder kun je kiezen uit drie nieuwe lakkleuren: Marsrot und Blackstorm, die dan weer contrasteren met het Asphaltgrau van het frame, de glanzend zwarte wielen en het mat Platinum motorblok. De Sport-versie ziet er volgens BMW met z’n nieuwe kleur Lupinblau meer dynamisch uit. De zwarte aandrijflijn en de goudkleurige remklauwen moeten het atletische karakter van de zescilinder onderstrepen.
Ondanks de verplichtingen van de nieuwe Euro-4 norm, levert het blok nog altijd 160 pk bij 7.750 tpm en 175 Nm bij 6.500 tpm. Lang leve de zescilinder.
Dat de BMW K1600 GT een rijdende etalage is voor toer-gerelateerde elektronica was ons na...

Nieuwsgierig geworden? Deze content kunt je bekijken als je online lid bent.

Log hieronder in of registreer je nu GRATIS

Gerelateerd