De Triumph Tiger 800 werd in 2010 geïntroduceerd en maakte meteen indruk met zijn handling, kracht en heerlijk soepele driecilinder. Inmiddels zijn we alweer toe aan generatie twee: Net als de vorige variant leverbaar in voor het asfalt en. Lees verder

Met het nodige zweet op de onderrug laat ik mijn voorwiel in een drooggelopen rivierbedding z'n weg zoeken tussen het losse gesteente en de zachte klei. Het mag dan wel drie graden boven nul zijn, mijn pak voelt aan als een Turks stoombad. Eenmaal. Lees verder

Een nieuwe Bonneville, dat is bijna vloeken in de kerk. Want het succes van de Bonneville zit-em juist in het feit dat-ie zo fijn oud is gebleven. Gelukkig hebben ze dat bij Triumph heel goed begrepen. Van een afstandje is de Street Twin nog. Lees verder

Fantastisch nieuws had Triumph te melden op de beurs in Milaan. Het doek ging van niet één, niet twee, maar een complete reeks nieuwe modellen. Van de Street Twin, via de waanzinnige Thruxton naar de Tigers.. en als klapper nog even. Lees verder

Twee uur lang duurde de presentatie over de Triumph Tiger Explorer. Normaal gesproken duurt een presentatie van een nieuwe motorfiets ongeveer een half uurtje. Nu heeft het Triumph-team blijkbaar meer tijd nodig. En da’s eigenlijk nog te. Lees verder

In twee miljoen jaar tijd is de tijger geëvolueerd tot de absolute top in de voedselketen. De Tiger Sport van Triumph bestaat nog niet zo lang, maar hij ontwikkelt zich gestaag verder en heeft nu weer een stap van betekenis gezet. Genoeg om. Lees verder

'Ve-ver-verliefd! Tot over mijn oren. Ondersteboven dat-dat-nog kan!' Die tekst van ‘Circus Custers’ blijft maar in mijn hoofd hangen. Ik zing het zo hard als ik kan in mijn eigen helm. Immers niemand kan me horen, en daarom durf ik. Lees verder

Als een virus waart de Triumph Bobber-koorts door motorland. Massaal werd de nieuwe Triumph gereserveerd. Het ziet ernaar uit dat de versoberde Bonneville nog beter verkoopt dan de Thruxtons van vorig jaar. Misschien steekt de nieuweling de Daytona. Lees verder

In ieder hoekje van de markt der motorfietsen is een strijd gaande: wie maakt het beste, mooiste en meest-terzake-doende droomproduct? In de wereld van de dikke reis-enduro’s is het niet anders. Dus ging Triumph vol aan de bak om de dikste. Lees verder

Met alle respect voor de Benelli Tornado-, MV Agusta- en Yamaha MT-09-generaties en Belgische abdijen, blijft Triumph toch de uitvinder van de moderne triple. Maar dat maakt de vernieuwing van de populaire ‘middenklasser’ niet minder. Lees verder