Als de koploper in de full-size-allroad competitie zich opmaakt voor een nieuw seizoen, zijn de verwachtingen hooggespannen. Op papier worden alle verwachtingen van de BMW R1250 GS alvast ingewilligd: groter, méér vermogen, meer koppel,. Lees verder

Bijna geruisloos zijn BMW’s middenklasse GS-modellen op de schop gegaan, maar ze zijn wel degelijk nagelnieuw: de F750 GS en de F850 GS. Werkelijk niets is meer zoals het was en daarmee treden de nieuwe varianten prominenter dan ooit uit de. Lees verder

Jaar na jaar, dag na dag breekt ieder concurrerend merk zich de kop over een prangende vraag: hoe in vredesnaam iets aan graantjes mee te pikken van het ongekende succes van de BMW GS? Deze meest succesvolle machine van de moderne tijd lacht. Lees verder

Het rijden op de nagelnieuwe R 1200 RS voelt als een kennismaking met een bekende. Een beetje vanwege de spectaculaire, bochtige, mediterrane weg van Mojácar naar Carboneras in het zuiden van Spanje misschien, eerder ook al het decor. Lees verder

Als er een hemel voor snelle jongens bestaat, dan ben ik daar nu. Met een jethelm en een motorbril op rijd ik prinsheerlijk op een luchtgekoelde BMW boxer met hoog stuur, royale veerweg, hooggeplaatste uitlaat en een bruine buddyseat. De nieuwe. Lees verder

Dat er zo weinig zescilinders zijn, is eigenlijk best jammer. Het zijn heel fijne blokken. Goed dus dat BMW de K1600 GT in stand houdt. En het 2017 model is op een paar plaatsen toch weer net even iets meer verfijnd. Optisch valt de vernieuwing. Lees verder

Voor verstokte cynici heeft de BMW R1200 GS een groot nadeel: er zijn er heel veel. Als zo’n idee medestanders krijgt, heb je een probleem. Zou BMW om die reden voor 2017 twee stijlvarianten hebben bedacht? Met Rallye en Exclusive kun je. Lees verder

De laconiek uitgesproken, maar waarschuwend bedoelde woorden van de BMW-verantwoordelijke tijdens de aperitief van gisteren galmen nog na. ‘We hebben er vijf. En deze hele week vijftig rijders die ieder een uur hun gang mogen gaan. Dus als. Lees verder

Ook BMW heeft een 'min of meer' 300 cc motor: de G 310R. Hij werd voor oktober vorig jaar beloofd, maar kwam pas dit voorjaar. Was de BMW het lange wachten waard? Tekst Mink Bijlsma, foto's Henny B. Stern De BMW G 310R is niet alleen de eerste. Lees verder

Na slechts zeven kilometer sturen, we zijn net vertrokken van het hoofdkwartier van BMW, klinkt er luid getoeter op de Utrechtse baan, richting centrum Den Haag. Naast me een dikke Amerikaanse Dodge Ram Van, de bedrijfsauto bij uitstek voor iedere. Lees verder

Dé verrassing die de BMW R nineT Racer, die wordt voortgestuwd door de luchtgekoelde boxermotor, in petto heeft, is dat een gedreven fabrikant als BMW zo lang over de introductie deed. Tekst Roland Brown, foto's BMW De luchtgekoelde boxers. Lees verder