Fotoalbums

1 album gevonden
Blogs Home » Blader door blogs » Nieuw: DUCATI MONSTER 1200 25 ANNIVERSARIO

Nieuw: DUCATI MONSTER 1200 25 ANNIVERSARIO

Als ode aan zijn 25-jarige icoon brengt de motorfabrikant uit Bologna de Ducati Monster 1200 25 Anniversario uit.

De eerste Ducati Monster verscheen in 1992 voor het eerst op het toneel. In een paar jaar tijd groeide de Monter uit tot een grootheid in de motorwereld. In 25 jaar zijn er meer dan 325.000 exemplaren van verkocht.

Ducati zette met de Monster een trend neer voor een nieuwe categorie: de Naked Sports Bikes. 

Gelimiteerde en genummerde editie

25 Jaar Monster is reden voor de Monster 1200 25 Anniversario, waarvan Ducati 500 genummerde motoren zal produceren. De 25 Anniversario wordt gekenmerkt door de drie kleuren van de Italiaanse vlag op het kuipje, de brandstoftank en het zitje van de duopassagier. De kleurstelling is geïnspireerd op de 2008 Monster S4RS Testastretta Tricolore. Het kleurenschema past goed bij het zadel, waarin het Anniversario-logo is geborduurd.

Het goudkleurige frame en gesmede Marchesini-wielen met W-spaken in dezelfde kleur zijn andere onderscheidende kenmerken van deze Monster. Vele kleinere zaken zijn gemaakt van massief materiaal, zoals de spiegels, framepluggen, stuurgewichten en de tankdop.

Carbon wat de klok slaat

De rem- en koppelingshendels en de kentekenplaathouder zijn van aluminium, terwijl de spatborden, de afdekking van de sleutelgaten en de uitlaatwarmtebescherming van carbonfiber zijn gemaakt.

Hoogwaardige componenten

Ducati biedt de Monster 1200 25 Anniversario met topcomponenten. Dat zijn een volledig verstelbare Öhlins-voorvork met stuurdemper en een eveneens van Öhlins afkomstige achterwielophanging, die ook volledig instelbaar is. Het remsysteem bestaat uit twee 330 mm Brembo-schijven gekoppeld aan Brembo M50-monobloc-remklauwen. De schijf achter met een diameter van 245 mm is gekoppeld aan een Brembo-remklauw.

Ducati Monster 1200 25 Anniversario

De Monster 1200 25 Anniversario is uitgerust met de nieuwste versie van de Testastretta 11° DS. De V-twin levert 147 pk bij 9.250 tpm en een maximumkoppel van 124 Nm bij 7.750 tpm.

Leuk feitje. De onderhoudskosten vallen mee. Ducati geeft lange onderhoudsintervallen op. Controle van de kleppen is bijvoorbeeld maar eens in de 30.000 km vereist.