Fotoalbums

1 album gevonden
Blogs Home » Blader door blogs » Harley-Davidson drietrapsraket: nieuwe modellen, bredere toegang en sterkere dealers

Harley-Davidson drietrapsraket: nieuwe modellen, bredere toegang en sterkere dealers

Als icoon sta je voortdurend in de aandacht. Gaan de verkopen niet zo lekker? Volop nieuws op de economische krantenpagina's. Wil Trump de invoerbelasting verhogen? Harley-Davidson fungeert in de mondiale politiek als mogelijk wisselgeld. Introduceer je het More Road to Harley-Davidson plan? Hebben we even geen tekst.

Nieuwe producten had Harley-Davidson afgelopen jaar beloofd. De belofte komen ze na, want na amper een jaar staat de teller op een stuk of 13. Harley moet ook wel, wil ze de aandacht van de motorrijder vast blijven houden. In Europa weet Harley meer en meer motoren te verkopen, op de thuismarkt in de USA gaat het allemaal wat moeilijker en vertoont de verkoopcurve een dalende lijn. Daar kun je niet mee aankomen bij je aandeelhouders. Nieuwe producten dus. En niet alleen in het segment waarin Harley al sinds WOII toonaangevend is. 

Modulair, middelzwaar platform

Harley-Davidson werkt aan een modulair motorplatform - 500 tot 1250cc - dat drie verschillende segmenten omvat en vier motorinhouden. Het eerste segment is de Adventure, waarin Harley-Davidson voor het eerst probeert te scoren met de Pan America, een 1250cc V-twin. Het tweede model blijft nog het meest bij het hart van Harley: de 1250 Custom. Het derde model doet de wens naar iets sportiefs uit Milwaukee in vervulling gaan. De 950cc Streetfighter is een voorbode van wat komen gaat. Alledrie worden in 2020 door Harley-Davidson op de markt gebracht. Of ze er exact zo gaan uitzien als op de foto's? Harley-Davidson houdt een slag om de arm.

LiveWire

Al eerder dit jaar brachten we het nieuws over de LiveWire, de elektrische motor waaraan Harley al weer een jaar of 4 druk mee is. Deze motor wordt in 2019 op de markt gebracht. Vanaf 2022 volgen meer elektrische Harley-Davidsons. 

More Road to Harley-Davidson

Andere onderdelen uit het More Road to Harley-Davidson programma betreffen vooral distributie en verkoop. Om de verkoop te laten groeien gaat Harley-Davidson samenwerken met grote e-commerce aanbieders (Amazon, AliBaba etc) zodat miljoenen potentiële klanten slechts een muisklik verwijderd zijn van een nieuwe Harley-Davidson. Verkoop via internet zal ook offers vragen van de huidige dealers. Om de kracht van het dealernetwerk te vergroten en de klantervaring te verbeteren stelt de onderneming op korte termijn een zogenaamd performance framework in. Volgens ons is dat te vergelijken met zoiets als databasemarketing, waarin big data wordt geanalyseerd om de kans op een order te vergroten. Ook wordt naarstig gekeken naar nieuwe retailformats, waaronder kleinere winkels in stedelijke gebieden.