TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

Nieuwe rijmodi Africa Twin 2018 + mooie foto's!

Net als de Africa Twin Adventure Sports heeft ook de standaard Africa Twin geen gaskabels meer én profiteert ie van hetzelfde elektronicapakket. Gehandhaafd is het systeem waarbij de ECU het DCT-schakelgedrag bepaalt naar gelang je bergop of -af rijdt.

Op de modellen van 2018 zijn 3 modi aan boord met voorgeprogrammeerde settings qua maximaal vermogen, de mate van Torque Control (zeg maar tractiecontrole) en van Engine Braking, dus de mate van remmende werking. ‘Tour’ heeft maximale vermogensafgifte, gevolgd door ‘Urban’ en ‘Gravel’.

Deze laatste offroad-modus heeft maximale motorrem en de meeste tractie-interventie. De tractiecontrole kun je tijdens het rijden (wel even de koppeling intrekken voor een stationair toerental) met de wijsvinger aanpassen. Handig. Zo kun je, rijdend in de afgeknepen ‘Gravel’-stand, toch met slippend achterwiel bochten uitkomen. Erin sturen ook, want ABS is uitschakelbaar.

Tot slot is er de ‘User’-modus, die je vrijelijk naar eigen voorkeur kunt aanpassen. De ‘Gravel’-knop rechts in het dashboard, de ‘G-knop’ (niet te verwarren de gelijknamige ‘spot’…) reduceert koppelingslip bij overschakelen ten behoeve van dat extra beetje grip. Het moet gezegd: rijdend in de maximaal interveniërende ‘Gravel’-stand, kun je de modderigste, gladste omstandigheden te lijf. Ongelooflijk hoe goed de achterband blijft rollen en grip blijft houden. Maar ja, een beetje kind wil toch liever slippen…

De ‘gewone’ 2018-Africa Twin kost € 16.158,-, met DCT € 17.458,-

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
KNMV
Arai
KTM
Caberg
Kushitani
TT Circuit Assen
Aprilia
Harley-Davidson
Ducati
HJC
MACNA
Nolan
Ik wil van mijn motorfiets af
Schuberth
Difi
Husqvarna
Bayard
Dane
BMW
Kawasaki
MotoPort
Indian
Moto Guzzi
Bridgestone
Suzuki
Triumph
Bovag
Honda