TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

Yamaha investeert in luxe top cruiser, Star Venture 1800

Met de Star Venture 1800 blaast Yamaha een oude modelomschrijving nieuw leven in. In 1983 zag de XVZ1200 Venture het levenslicht, als antwoord op de eerder geïntroduceerde Honda Goldwing. De XVZ bleek echter geen blijvertje. De Star Venture 1800 zou opnieuw een concurrent kunnen zijn voor de 1800 Goldwing. Wat dat betreft, is er in dertig jaar niets veranderd. Aan de Yamaha echter wel.

Om te beginnen met het gewicht: rijklaar 436 kilo. Da’s een hoop en waar dat zit, laat zich niet raden. Om een comfortabele rit te garanderen, heeft Yamaha niet bezuinigd op de stroomlijn. Die moet zowel berijder als passagier beschermen tegen de rijwind.  

Comfort is ook wel het ding van de Star Venture 1800. Moet ook wel in een segment dat gedomineerd wordt door types als de Harley-Davidson Roadking en Indian Roadmaster. Het getrapte zadel ziet eruit als een weldaad voor de billen. Het zit niet alleen lekker, maar kies je voor de Transcontinental uitvoering, zit er af-fabriek ook zadelverwarming in. In dat pakket zit ook Sure-Park, dat in- en uitparkeren vergemakkelijkt met behulp van een elektromotor. En zo’n mega cruiser kan niet zonder infotainement systeem, streaming audio en navigatie. 

De aandrijving wordt overgelaten aan een luchtgekoelde V-twin van 1.854 cc. Specs daarvan zijn niet bekend gemaakt, maar reken op veel koppel en lage toerentallen. Overigens kennen we het blok in Europa min of meer van de Midnight Star en de XV1900A.

In de USA betaal je voor de Star Venture 1800 Standard $24.999,- (€22.250,-), de Transcontinental kost $26.999,- (€24.000,-).

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
Kawasaki
Harley-Davidson
Suzuki
Bridgestone
Ducati
Ik wil van mijn motorfiets af
Honda
BMW
Triumph
Dane
HJC
KTM
Husqvarna
Kushitani
Arai
Nolan
Difi
MotoPort
Indian
Schuberth
Bayard
Bovag
Moto Guzzi
TT Circuit Assen
KNMV
Caberg
MACNA
Aprilia